.:SEDAP SE :.HINGGA TERMENGAH PERUT:.


woho! tajuk nak gempak an? ngehehehe..b b b bia ah! my blog, eheheeh
tadi ta taw nak tulis pape an? sekarang saye nak tulis pasal NASI BRYANI (ayat poyo)

ohoho..today time aku tga dok2 borak ngn mummy,ade tetibe orang cine datang au! ingatkan dy cari daddy,rupenye bukan,cari mummy! nak blaja masak nasi bryani. ngehehe.. pastu budi bahasa dy baik sangat.

he says : akak,kalau tak keberatan,boleh tolong ajarkan saye buat nasi bryani? saye ni baru nak mula berniaga,jadi baru la nak belajar.kalau akak tak keberatan lah...

baik kan ayat dy? mule2 mummy cakap je,bgtau dy resepi.then aku cakap,
"mummy mestila tak jadi kalau tgk bahan2 ngn resepi je.kat kedai pun banyak jual buku,baik ajar je "
then mummy terpikir2,dy cakap,
"aah eh,betul jugak,dah awak pg beli barang sume,saye tolong ajar awak masak depan mata "
cine tu dgen gembirenye,tak habis2 ucap terima kasih
"betul ke ni kak?betul ke ni kak? "

then da beli barang sume,mummy pun start lah sesi pengajaran ala-ala chef wan tuh.
"ting tang ting tang alaxender! " wohohoh ayat chef wan selalu dalam tv canni an :P

aku pun tumpang la belajar sekali,sebab selalu mummy masak banyak2 aku malas nk tgk,ni masak 2 kilo bole la tumpang blajar sekali,ngehehe.. nanti nak bukak cafe owh! style :P

berbual2 berbual2 rupenye cine ni islam...seagama rupanye,besar pahala mummy harini =)
AIDI TAN BIN ABDULLAH name die

dan meyahut seruan perdana menteri kita : 1 MALAYSIA people! ahaha (tapi tetibe bini die indon laaa~ ) :P
well maybe ade orang yang tanak share ilmu masak memasak ni ngn orang lain cz takut business terganggu an? (padahal kau tu kedekut taik idong masin) tapi mummy share,mudahan rezeki bertambah utk family aku kan.tak rugi pun kongsi ilmu ngn orang :)

da siap masak ape lagi,aku yg memang duduk rumah sempena semester membesarkan badan ni,dengan including cooking course,pinjaman dari PAKMAT. hahahaha MAKAAAAAN guys!
damn sedap owh..da sampai termengah aku makan,then duduk dalam bilik.switch on aircond pada suhu sesuai,and,finally,blog :P wwwohhoo!

MY MUMMY IS A GREAT COOKER,and i wanna be one too! ehe

0 Thoughtfull visitors:

Post a Comment

copyright by Emmy Natiella Ahmad.