Jaga perasaan orang

Assalamualaikum people, HYEEE :D this weeekend had been such a boring weekend, away from family, away from nu, nothing else to do. Just spending the time editing my blog and watching downloaded movie, eat sleeepp a lot ! and blaaa blaaa blaaa BORINGGG !

today i would like to talk abou feelings , PERASAAN. bagaimana kita nak tah perasaan seseorang tu terhadap kita? bagaimana kita nak tahu if that particular person is selesa with us? how would we to know if he/she likes us or hate us?
perasaan adalah something yang sukar nak dijangka.and for me perasaan goes well with respect. HORMAT if u need me to traslate it. pftt -.-
kalau kita tak hormat orang adakah orang kan hormat kita? even myself, i dont harap people will respect me , if I AM RUDE to them. what u give is wat u get la kan, even i pun sama, if orang tak hormatkan i buat apa i nak hormat dia semula kan?

but remember there are those people yang sangat baik, yang walaupun orang dok kata2 dia macam2 but stilllll, dia wat baik dengan orang tu.because he/she is the good guy in this part, unfortunately, THAT IS NOT ME.

kadangkala, kita tak pandai jaga perasaan orang, kadangkala juga kita tak perasan, kita wat silap, kadang kala kita tak perasan apa yang kita wat tu menyakitkan hati orang.
kawan-kawan kita family and even orang yang kita tak kenal pun. Kadang kalau kita update status kat fb utk org lain, but org lain pula terasa, who knows right? tapi kita perlu ingat HORMAT is the key. this is world babe, ada karma, so walaupun kadangkala kita tak sengaja, tapi kita dah pun lukakan hati seseorang tu.

Family, kadangkala kita dah senang, banyak duit, kita selalu bagi orang duit, kita baik hati,murah hati, but kadangkala kita tak sedar cara kita cakap, rude, cara kita utarakan pendapat, salahhh... Kadang-kadang apa yang kita cakap , nada kita, pun boleh guris hati orang. Kita nak orang ikut cakap kita, kehendak kita, sebb kita banyak duit, its okay, tapi kita lupaaaa, orang yang kita tengking upah tu adalah kakak kita, family kita.Mungkin kita tak perasan semua tu.tak selalunya kita betul.

Partners, bila kita marah, geram kadang2 kita tak sedar perkara perkataan yang kita cakap tu megguris hati, memang kita tak perasan coz kita tengah marah, but dia? kita marah benda betul , yesss but ada caranya, bukan ckp kasar,kalau orang nampak kasar, tak semestinya hati dia kasar.Kawan pun sama, tak boleh pakai hentam tegur je, ada caranya, kalau dah tak boleh terima, so whats the big deal , biar je, iits her/his life kan.

so thats what i think about perasaaan,
feelings are directly connected to respect.agree?
uts my opinion,
thank you,
assalamualaikum.

0 Thoughtfull visitors:

Post a Comment

copyright by Emmy Natiella Ahmad.